Reiseguide til London

Oppdatert August 08, April 09, Januar 10 og Desember 10

London. London er byen over alle storbyer. Shopping, attraksjoner, museer, spisesteder og folkeliv.

20130405-195640.jpg

Transport. I london er det flere måter å komme seg fram på. Til fots, tube, buss og taxi. Ved å gå så får en se mye av byen, men det er mange lange avstander så det kan være lurt å bruke tube eller buss også. Buss har jeg kun tatt en gong i London, men det var så mye kø at det ble med den gangen. Jeg tar for det meste Tube, det er enkelt og billig.

20130405-195735.jpg

London Eye. London eye har lange køer, men på en solrik dag e det absolutt verdt en tur. På toppen kan man se hele London, fantastisk utsikt!

20130405-195915.jpg

Big Ben. Et av Londons bymerker som en bør gå å se første gang man er i byen. Dette er vel stedet de fleste tar skrytebilde foran for å vise at de har vert i London;)

Trafalgar square. Et flott sted å ta et pust i bakken, og gå å se på statuene. Ekstra fint i Desember når den norske julagrana står der.20130405-200119.jpg


Madam Toussauds.
Alle har vel hørt om Madam Toussauds? Et sted det er fint å ha vert i alle fall en gong. Det er morsomt å se hvor like dukkene er ekte mennesker, og det er kult å se hvordan de lager dem..

20130405-200213.jpg

London Dungeon. Grei plass å ha vert innom, men ikke det mest underholdende. Sikkert kult for de som liker skumle ting, det gjør ikkje jeg..

Ripleys Belive it or not. Et morsomt museum der de viser de utroligste ting!

Picadilly Circus. Ingenting spesielt, men greit å ha sett stedet.

20130405-200450.jpg

Parker. Finn en park du liker, sett deg ned på en benk og ta et pust i bakken fra storbylivet.

Hyde Park Christmas market. Er du i London før jul, så får du julestemningen her. Koslige boder, tivoli og julestemning.

20130408-230111.jpg

Mat. Pizza Hut, Kjempe god pizza der du kan velge forskjellige typer crusts. Her har de også en genial lunsjbuffet som er perfekt etter en lang dag med shopping. Subway er nok Alexanders yndlingsmat i London. Enkelt og godt, passer bra i forbifarten. Balti House, Veldig god indisk mat. Sterkt! Candy Cakes, fargerike og kjempegode cupcakes og kaker. Loco Mexicano, morsom og bra resturant!

20130408-230321.jpg

Shopping. I Oxford street finner du alle de store merkekjedene som Top Shop, Zara og Bershka. I Camden, covent garden og carnaby street finner du mer små butikker og alternativ shopping. Urban Outfitters, Kule klær og ting. her finner du alt fra Kameraer til små tulle ting. Whittards of Chelsea, har fantastisk gode tedrikker.

Musikaler. Chicago, kul musikal med mye dans. Handler om ei dama som blir fengslet for å drepe elskeren sin. Her treffer hun mange damer med samme skjebne. Oliver Twist, FANTASTISK bra musikal om den lille gategutten Oliver Twist.

20130408-230801.jpg

19 thoughts on “Reiseguide til London

  1. elsker london ❤ og du har virkelig klart å fange essensen i det som er bra med denne storbyen.
    En av de beste byene i hele verden ❤ du kan reise dit så mange ganger uten å bli lei, det er så masse å se og oppleve.
    anbefaler også musikalen wicked 🙂

  2. herlig innlegg:D jeg elsker london, og har vært der ca like mange ganger som deg:)
    har tatt både tuben, taxi og buss da, og liker egentlig alle veldig godt! men kanskje spessielt buss, siden man kan sitte i 2 etasje og ha GOD utsikt!:) kan faktisk kjøpe tube kort man kan bruke til buss og, så det er veldig smart;) har besøkt de stedene du har nevnt og, bare ikke alle restaurantene ogsånt, men er vel verdt en titt de og! 😀 takk for tipsene:)!!

  3. Jeg elsker Storbritannia. Sambis har lyst å se We will rock you, og jeg lurer på om jeg skal bestille billige flybilletter og hotell og musikalbilletter til oss i bursdagsgave til ham 🙂

  4. Åh, drømme! Jeg virkelig elsker London, vil tilbake nuh! 🙂 Nå er det jo over et år siden jeg var sist. 😦
    Flott innlegg, dette skal spares på!

  5. Ser ut som om vi har ganske ulike meninger om hva, hvor og hvordan i London;) Men London er stas uansett! Jeg er jo i London nå, for tredje gang, og jeg elsker det!

  6. Jeg har alltid hatt lyst til å reise til London, og etter å ha lest dette fikk jeg bare enda mer lyst til å reise dit. 🙂

  7. Veldig bra reiseguide 🙂
    Bare vært der en gang, men vi sett noe av det du har skrevet om. Likte byen veldig godt, så det blir vel flere turer etterhvert.

  8. London er heeeeelt herlig, får nesten abstinenser nå. Er så lenge siden sist nå syns jeg, må prøve å få Steven med nedover. Tenk det, Engelskmannen min har aldri vært der! 😮
    Kjempefint innlegg, fått med hjertet av London der 🙂

  9. Fin guide 🙂 Jeg har tatt både taxi og buss i London. Buss var stress så aldri mer. Taxier er herlige store, men tuben er nok den måten jeg liker aller best å komme meg rundt på. Og madam T syns jeg var en enorm skuffelse. Sikkert fordi forhåpningene var så store.. 🙂

  10. SÅ mange fine tips det var her! 😀 Veldig bra innlegg! 😀 Jeg har spist på pizza hut i skotland, og jeg husker de hadde veldig god mat der! Har veldig lyst til å besøke madam toussauds! 😀

F

