Roma: Dag 3

Dag to starta på Colosseum, som foresten egentlig hette Arena, men iogmed at det va så stort (colossal) blei det derfor kalt Colosseum.

me kjøpte guidatur på utsiå, så me gikk  rett forbi køen!

itte ein bra tour gikk me rondt å såg litt sjøl!

ittepå va det ein tur opp på palatinerhøyden, den som itte historie Roma blei bygd på.

her o va me på guida tur, og hu va kjempe flink!

ittepå va det ein tur nerom foro romano! (dei grønne dørene der nere rekne de med at e 1700 år gamle! og låsen virke ennå!)

sinnsykt stort!

så gikk turen te et senter for hjemløse kattar. (komme egen post) her låg kattane rundt å slang!

kvelden blei avslutta med ein god middag…

..og ein tur te spansketrappene!

13 thoughts on “Roma: Dag 3

  1. herregud, så fasinert jeg ble! jeg lurer nesten på om jeg har lyst til roma før jeg barcelona jeg! Jeg skjønner ikke hvordan de klarte å bygge de svære arenaene med de få hjelpemidlene de hadde den tid. Som jeg elsker romer-historien. Spennende! Utrolig spennende bilder! 🙂

  2. ser så nydelig ut 😀 heeeerlig.
    d var et program om roma og gamle roma som ligger under byen på history channel igår, da tenkte jeg på deg 🙂

  3. Awww, fine Roma 😀 Både Roma og Barcelona er på MÅ-BESØKE listen min, så jeg elsker slike innlegg. 😀

    Utrolig morsomt med en by med så mye historie også.

  4. Så nydelige bilder! Gleder meg til å høre om kattesenteret, hjemløse dyr knuser alltid hjertet mitt når jeg er på ferie. I Bulgaria var det flust med tynne, magre katter :/

    Roma frister bare mer og mer. Innen du er ferdig med å fortelle om turen deres har jeg vel bestillt billetter, hehe 😛

  5. Når jeg ser disse bildene kjenner jeg at jeg har veeeeeldig lyst til å dra tilbake til Roma snart. Selv om det bare er 2-3 år siden jeg var der da…

F

