6 jenter til Kamerun

Nå som avreise nerme seg tenkte eg det va på tide dokke får vita kin de 5 kjekke jentene eg reise sammen med e:)

Maria

Detta e ei av jentene eg har vert på gruppa med i heile sykepleien! Hu e herfra distriktet og Har bodd et år i USA. SÅ hu e iallefall verdensvant;)
Hu har har vert på gastrokirurgisk og  ska ha medisinsk praksis i Kamerun.

Jeanette

Jeanette har ege egentlig ikkje blitt spesielt kjent medfør nå, Men har hatt noge kontakt heile studiet. Hu o e fra området her.  Hu e den einaste av oss som har vert i Afrika før. Iforrige praksisperiode va hu på gastrokirugisk og ska nå ha Medisinsk praksis i Kamerun.

                        

                                

Cecilie

Cecilie e den eldste av oss og då litt mammå vår;) Hu e flink og snakka for seg og har vert ledar i studentparlamentet. Hu e fra Bergen. Hu har hatt Medisinsk praksis på barneavdelingen og ska ha Kirurgisk i Kamerun.

Katrine

Katrine har eg visst kin va i mange år, hu e søskenbarnet te hu som va besteveninnå min når eg va liten. Hu har hatt praksis på ortopedisk avdeling på Kirurgisk og ska ha medisinsk i Kamerun.


Hanne

Hanne og jeanette e gode veninner og eg har vel kjent begge på samme måte. Hu Har hatt medisisnsk praksis på Lunge og ska ha Kirurgisk praksis i Kamerun.

Framøve komme det te å bli mye praksis og Kamerun på bloggen min. Ka e det med det dokke interessere dokke for? Eg har nogen planer om ka eg komme te å skriva mer om, og det e:

  • Praksisoppdattering alle 3 ukene før eg reise.
  • kansje litt bilder av ting eg komme te å ha med meg?
  • Litt om diagnoser emøte på avdelingen eg ska ver i fram te Kamerun.
  • om malariaforebygging og malaria generelt?

E det noge dokke lure på, begynne å få mer og mer spm. og hadde vert fint om dokke ville spørt meg her i detta innlegget, så kan eg heller samla det:)

10 thoughts on “6 jenter til Kamerun

  1. Så flotte jenter du reiser med 😀 Jeg ser VIRKELIG frem til å høre om denne turen. Siden jeg fant ut jeg ville bli sykepleier, så har jeg også hatt så lyst til å reise bort et semester. Men nå går jo ikke det… Får leve gjennom deg 😉

F

