Taxi Trøbbel

Her i Ngaoundere e det flust av motorsykkeltaxiar men ikkje så mange av den vanlige typen. Så når me kom her te fekk me et nummer te ein seriøse Taxi. Han har me ringt titt og ofta og han e rett og slett veldig koselig! Ikkje snakke han så mye engelsk, men me forstår kvarandre og han komme faktisk som regel før tiå. Men bilen, den e nå så som så. Veldig ustø, med dørhåndtak som ikkje e der på nogen av dørene. Me har flere gonger snakka om katid den går dukken, men idag gjorde an det. Med oss i Bilen.

Han fikk ikkje start, så han rannt ganske lang, det stykke bruke me kansje 10 minutt på å gå. Så då rannt me der då, uten motoren på, altså ingen bremser. Med fløytå inne:P Me komm oss te ein «Bensinstasjon» som då vil sei ei mann med matoljeflasker med bensin på. Han prøvde det, men ingen bedring. Så han blei ståande der, og tok opp panseret å prøvde før han gir oss beskjed om at han ska prøva å få tak i ein aen Taxi. SÅ han fere ut av bilen, sette seg på ein motorsykkeltaxi å så va han vekke. SÅ der sitte me 3 nervøse jenter i ein bil, ca rett  i ein rundkjøring mens alle gåpr forbi:P  Va kje longa tidå før eg sa «Ehm, eg trur eg låse dørå eg:P». Men så kom han faktisk med ein aen Taxi, og så va det løst:)

Når me sko bli henta kom han med ein privatbil, og bara lo:P

4 thoughts on “Taxi Trøbbel

  1. Uff da! Tror nok jeg hadde låst døra jeg og! Fikk heldigvis ny bil, og satser på han får bilen sin på veien igjen stakkar mannen 🙂

F

