Nå har me vert her i øve ein mnd og trur alle har begynnt å slå seg ganske så godt te ro. såklart e det savn, men gjevnt øve har alle det ganske så bra.

I Praksis har det nå vert et bytte, og eg, Cecilie og Hanne e på pediatri. Altså barnaavdeling. det e mange utfordringar men me lere masse og håpe me o får lert de ansatte litt av det me har lert hima i Norge. Vanskelig å se på kor store kontrastene e.

kvar torsdag e det stengt de fleste plasser fram te 10 fordi at guvenøren har bestemt at då ska det vaskast. Så komme du te banken, butikken elelr postkontoret e du fint nødt te å venta te kl 10. veldig spesielt!

Forrige uka kom det to nye jenter fra Hald som ska vera her i 6 mnd. de ska jobba på barnehjem itte det eg har forstått.

As we speak bake eg Kanel i svingane. Det e litt av ein utfordring å vita koss ting ska steika i ovnen på gass, så eg e spent på resultatet! Ellers Har me laga Pizza og på lørdag inviterte me de tyske jentene på Taco med himalaga tortilla!

Igår va me ute med de tyske jentene i ei brakka (rett og slett) å spiste soya (vett kje om det skrives sånn). Her får du kjøtt som e grilla på ein spesiell måte med krydder. Brød må du ha med deg sjøl, men te får du kjøpt! og INGEN har vert dårlige idag:P Det e jo egentlig ganske utrolig:P

Språket går det bedre med å eg lere nye ord for kvar dag. Men det e nå lytting eg e flinkast te. e ikkje mange setningane eg kan sei:P utenom fransk e det Fulani som e det størsta språket og det e som regel det pasientane snakke. Her kan eg bara sei Sanu (Hei) og Jamna (Kossen går det) eg kan svara o, men det e bara Jam.

så det va ein liten oppdattering. Har egentlig ikkje så mye mer å fortelle nå, så om det e noge dokke lure på elle vil se e det bara te å komma med det:)

7 thoughts on “

  1. Høres ut som du har funnet deg godt til rette, trives og lærer masse! Tar du med deg noen lure tips hjem, utenom til utdannelsen?=) Hvor lenge har du igjen nå? Hva gjør dere i helgene?

  2. Kontrastene er store leser jeg! Må være så spennende å oppleve Kamerun slik dere opplever det! Kom gjerne med flere bilder, feks fra nabolaget osv 🙂

  3. Sprekt å bake med uvante ingredienser og uvante ovnsorter 😛 blir spennende å begynne på barneavdeling da! 🙂

  4. Så spennende med barneavdelingen! Kan tenke meg at det må være både utfordrende og lærerikt.. Veldig koselig bilde av deg:)

  5. En måned er jammen lenge! Men det virker som om du har det ganske bra, selv om du sikkert lengter litt hjem også 🙂
    Det høres utrolig spennende ut! Sammenligner mye md Grey`s anatomy, ettersom jeg ikke har stort annet å sammenligne med 😛 Og veldig bra at dere får lært litt bort også, kan tenke meg der er mange forskjeller.

F

