Våre budapest tips

I april va me i Budapest. Utrolig fin by med mye fint å se og mye kjekt å gjør.

GÅ mye. Då se du mest av byen. Det e mange koslige gater og bygningar ein ikkje får se om ein tar undergrunnen.

Gå og spis på Hard Rock Cafè. God service og god mat.

Gå te Margeritsziget og leig sykkelvogn. Godt å komma seg litt utfra storbyen og ut på ei litå øye der ein kan rasa rund i sykkelvogn.

Kos deg med ungarnsk bakverk. Me prøvde sånne rullar som detta et par ganger. smake som noge tynn gjærdeig som e steikt med kanel og sukker utenpå. veldig godt.

Gå og se på folkedans. Veldig interesant å se på.

Gå på Sightseeing. E mange turistbussar som tar deg med te de mest kjente atraksjonane.

Sett deg ner på ein cafè og se på folkelivet. Ta deg ein kopp kaffi eller varm epledrikk og nyt.

7 thoughts on “Våre budapest tips

  1. Misunnelig! Kunne tenkt meg storbyferier i Europa men det lar seg ikke gjøre når man bor her jo :S Fin guide du har lagd 🙂

  2. Virker som en finfin by! En god venn av meg bor der og går siste året på legestudiene, så jeg vet jeg ville likt å tatt turen dit =)

  3. kollegaen min er fra ungarn og skryter hemningsløst så jeg har kjempelyst til å dra, det ser jo kjempeflott ut da, fikk ikke mindre lyst 🙂

F

