Makkala – Kamerunsk bakverk

I Kamerun e det populært med Makkala, små boller kokt i olja. rundt kvart hjørna vil du finna nogen som selge makkala, og på sykehuset der me va i praksis hadde de veldig gode i kiosken.

For første gang tenkte eg at eg ville prøva å laga det i kveld.
Du blande samme  1l mel, litt salt 1 ss gjær og vann så du får ein klissete gjærdeig.
La heva i ein halvtime før du forme små boller med to spiseskeier.
Kok i ei gryta med olja til de e lysebrune. Legg de over på tørkepapir og la oljå renna av.
Spis de varme, rulla i sukker.

15 thoughts on “Makkala – Kamerunsk bakverk

  1. fin måte å ta med seg litt fra landet hjem da=) Jeg er veldig kresen når det kommer til bakverk, men prøve ville jeg gjort! De var jo så søte små

  2. Hei søte deg,
    takk for gode kommentarer inne hos meg, jeg har hatt en litt hektisk ukesstart, så har ikke fått besøkt deg før nå.

    De bollene så hur gode som helst ut 🙂 HERLIG!

    Happy lillelørdag, her skal jeg nyte en kveld helt alene etter jobb. Det skal bli så deilig, for jeg har ett lite prosjekt på gang *fnis*

    Maiaklem

  3. Tilbaketråkk: Året 2012 | Astridhjerte

F

