Safari i Benue nasjonalpark, Kamerun.

Eg hadde ein oppryddning i reiseinnlegg i går og oppdaga at det ikkje ligge ute innlegg fra når eg og besøket mitt var i Benue nasjonalpark i november i fjor. Hvis dokke ser rett under headeren på den vide verden har eg nå kategorisert ein del av innleggå etter land. Feel free to take a look:)

Benue nasjonalpark ligge kun et par timer fra Ngaoundere der eg bodde, på veien mot Garoua. Her overnatta me i bungalower.

20121108-112429.jpg Første kvelden når me kom gikk me ut for å se etter flodhester, men istedet såg me ein store apeflokk.

20121108-112544.jpg Neste morgen va det klart for skikkelig safari, og me starta tidlig. Nå såg me både flodhester og ei krokodilla.

20121108-112644.jpg

20121108-112652.jpg Været va nydelig, og øyå midt ute i elvå viste seg å ver et hjerta.

20121108-112731.jpg Så var det tid for ein liten spasertur. Litt skremmande med tanke på at me gikk der heilt ubeskytta. Kun med ein guide som heldigvis hadde ein del erfaring. Dokke kan se at graset va ganske høgt ennå, for det va tidelig i tørken.

20121108-112929.jpg

20121108-112936.jpg

20121108-112944.jpg Me såg ikkje så mange flere dyr iom. At det va tidelig i sesongen, og graset va så høgt. Men fin opplevelse uansett. Tebake på basen måtte me flira litt av «bensinstasjonen».

20121108-113057.jpg

7 thoughts on “Safari i Benue nasjonalpark, Kamerun.

  1. Drömmer om safari jeg altsaa! Maa vaere en unik opplevelse! Men aa traakke i saa höyt gress lukter bare skummelt og slanger for min del, hehe 🙂

    • Hehe slanger tenkte eg ikkje på. Guiden hadde sånn machete eller ka det hette med seg:) tenkte mer på løvene som sikkert låg å koste seg i skyggen:p takk og lov for at det va midt på dagen, bår de store dyrå unngår solå;)

F

