Hasta luego Barcelona!

Da var spaniaturen over for denne gang. Spania er et flott land, med et flott språk. På videregående hadde jeg spansk i 2 år, og vi bodde en uke hos spanske familier i Cadiz. Jeg trorjeg kan si at jeg var ganske flink i spansk, og det var et av favorittfagene mine. Men jeg må innrømme at etter jeg var i Kamerun og lærte noen franske fraser er jeg blitt en smule språkforvirret. Når dama i kassen spør om vi vil ha pose svarer jeg Oui i stedet for Si, og når jeg skal spør noen hvordan de har det spør jeg; como sa va? I stedet for; como estas? (Jeg har ikke tilgang til tødler ol. På ipaden)

Men Barcelona, du har vert fantastisk! Hasta luego/på gjensyn.

20130816-195559.jpg

20130816-195615.jpg

20130816-195630.jpg

20130816-195640.jpg

20130816-195649.jpg

20130816-195655.jpg

20130816-195701.jpg

9 thoughts on “Hasta luego Barcelona!

  1. Det er ganske fort aa bli spraakforvirra av spansk, fransk og feks portugisisk. Hadde fransk paa skolen, har portugisisk stemor og tok spanskurs. Tror jeg teller til 10 med tall fra alle 3 spraakene. Haha de er like men samtidig litt fra hverandre 🙂 Bra du har kosa deg paa ferie 🙂

  2. Det virker som dere har hatt en utrolig koselig tur 🙂 Jeg drømmer om å besøke Barcelona (drømmen ble ikke noe mindre av innleggene dine fra turen) – og håper snart å få til en tur 🙂

F

